Wednesday, January 14, 2015

Water World Taman Tuan Fuad

Assalamualaikum. Bismillahirrahmanirrahim.

Entri kali ni aku nak menulis tentang Water World Taman Tuan Fuad Penampang Sabah. Pada 4 Januari 2015 baru-baru ini aku telah membawa adikku dan anak-anak buah bertandang ke Water World Taman Tun Fuad ni. Sengaja aku bawa mereka untuk swimming sambil jalan-jalan makan angin.

Awal pagi lagi kami bertolak, tempat tu buka pukul 9 pagi. Hari tu hari Ahad lebih baik awal kalau lambat nanti orang ramai tak selesa pula budak-budak bila bersesak-sesak. Anak-anak buahku Hani, Fiha dan Iman semuanya teruja dan tak sabar-sabar nak mandi. Tapi anak buah yang lagi dua Aiman dan Haiqal takut dengan air menangis-nangis dorang hehehe kesian. Maklumlah masih kecil 1-2 tahun manalah tahu swimming kan.

Tempat ni tidaklah dapat dibandingkan langsung dengan Sunway Lagoon, memang jauh panggang dari api tapi sekurang-kurangnya adalah tempat yang sesuai untuk budak-budak swimming. Kalau nak pergi ke Sunway tu memanglah susah sedikit sebab kena naik kapal terbang baru boleh sampai ke sana huhuhu jadi bersyukurlah dengan apa yang ada.

Kedai menjual pakaian renang dan barang-barang makanan pun kurang lengkap. Pakaian renang yang ada hanya untuk orang dewasa sedangkan tempat tu kebanyakan yang datang membawa anak-anak mereka untuk swimming. Satu hal yang sangat mengecewakan tidak dibenarkan swimming memakai tudung ohh NOOOO. Dan lagi tidak dibenarkan membawa makanan atau minuman dari luar hmmm tersangatlah OVER. Jadi jawabnya biarlah budak-budak saja yang swimming orang-orang dewasa yang wanita tu yang bertudung tu just tengok saja ok. Jangan sampai buka tudung pula semata-mata mau swimming No No No.

OK lah enough complaining jom tengok-tengok gambar kitorang masa kat sana.




















No comments:

Post a Comment