Tuesday, March 27, 2018

Throwback: Cuti-Cuti KK (December 2017)-Part 1

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum.

Ini throwback pasal cuti-cuti kitorang December last year. Sorrylah dah lebih 3 bulan baru nak post cerita ni. Bukan apa selain malas nak menaip, aku juga agak busy dengan projek-projek baru dan paperwork. Well cuti-cuti ni sebenarnya mainly untuk menghadiri majlis perkahwinan anak buahku; sambil2 kitorang survey hotel di Kundasang untuk percutian family (my hubby side) untuk bulan Mac 2018 (which just happened recently) I will make another entry for that. Emmm rasanya tak perlulah aku share tentang majlis perkahwinan anak buahku secara detail; cukuplah these few pictures untuk tatapan bersama. Lagipun entry ni lebih kepada menceritakan percutian survey kami di Kundasang.



Sejurus selepas selesai akad nikah....upacara menyarungkan cincin

keluarga pengantin perempuan....my sis family
Majlis Persandingan...my family (tak complete ramai yang tak ada sibuk melayan tetamu/masak)
mama tersayang

dengan mak pengantin....my sis

we love our make-up look by my niece Ummu

both my sis....yang sulung & mak pengantin

my youngest sister

my look without glasses

anak mama Kahfi

sayang anak mama
sempat lagi kami ber3 bersanding....my small family

with pengantin....in kadazan dusun traditional attires

congrats my beautiful niece



Sesi malam....acara potong kek
OK we move on with the cuti-cuti survey story....selepas tamat semua acara perkahwinan my niece; kami bertiga anak-beranak "naik" ke Kundasang Ranau bermalam di Dream World Resort Klik Link INI. Kami tempah melalui Agoda dengan harga promo RM264 untuk semalam bagi bilik junior suite. Yang bestnya di Dream World Resort ni cos bilik dalam chalet (sebuah rumah) dan connecting dengan sebuah bilik lagi tetapi pintu masuk bersebelahan. Jadi kalau bercuti bersama ahli keluarga boleh request satu chalet yang sama (connecting 2 bilik).


Sebelum check in hotel kami singgah di Desa Dairy Farm klik link INI dahulu cos check in time pukul 2 petang. Waktu ni terlalu ramai orang sehinggakan kami terpaksa parking jauh diluar dan berjalan kaki. Untuk membeli susu segar, aiskrim dan makanan ringan lain juga perlu berbaris hingga keluar kedai huff tak sanggup rasanya tapi since dah sampai kami gagahi juga. Tetapi kami cuma dapat membeli susu segar sebab perisa coklat dan kopi habis stok (bayangkan betapa ramai orang waktu ni). Hmmm aiskrimpun tak dapat beli cos Q panjang sangat. Hubby kata datang lagi keesokannya; ok boss saya sedia menurut perintah hehehe.

BTW sebelum tu kami singgah lunch di Restoran Seborong on the way ke Desa Dairy Farm. Makanan di sini agak sedap especially ada hidangan tradisi kaum Kadazan Dusun; Set Linopot (linopot ni nasi yang ditanak dengan ubi manis rasanya memang unik dan sedap kerana dimakan dengan sambal tuhau dan sayur bawang (kucai) nyum nyum yummy)....serunding tuhaupun ada sambil minum kopi o tenom fuhhh 'sedap sampai terbang telinga'. BTW diet mana mana mana??? Aku kalau balik KK memang diet ke laut hahaha.

heavenly delicious....Linopot Set

dia ni nak lepas....tak mahu kena dukung grrhhhh



fridge magnet
Almost 1 p.m; kami beredar ke hotel dan sempat juga bergambar disekitar kawasan hotel sebelum check in.

bangunan atas ni Restoran



Selepas check in, cuaca dah mulai sejuk dan berkabus. Ehh hampir terlupa sewaktu check in kita kena membayar security deposit sebanyak RM100 tetapi wang ini akan dikembalikan ketika check out.





Sejuk sangat-sangat time ni; aku memang tak tahan sejuk kalau terlebih sejuk mudah kena selesma dan demam. Tapi hubby dan baby Kahfi macam tak ada apa santai lepak di beranda sambil makan buah limau. Cuba tengok video ni dari my ig: 

https://www.instagram.com/p/BcYhJBQAJjxJiek1J5JkBk6I3HKkSSeOd1PkDs0/?taken-by=krisyayusmira

Yang ni pula link gambar dalam junior suite dan kami sempat dinner di Restoran Dream World Resort makanan OK not bad cuma agak mahal (standard harga makanan di hotel).

https://www.instagram.com/p/BcRo3m8geF7brM6gx8MO49OhulFmp-cOtKltJg0/?taken-by=krisyayusmira

Then the next day before check out
kami sarapan lagi di restoran hotel dan bergambar di sekitar chalet.


tingi-tinggi Gunung Kinabalu tinggi lagi sayang sama kamu.....cer sambung...

cantiknya walaupun diliputi kabus



baju corak army sedondon by my cousin ig @aanaharon








More pictures can be seen from my ig link below:

https://www.instagram.com/p/BcRp0kvA8bQph1BqAvHEUzOmjkAp1a_DD0zJgA0/?taken-by=krisyayusmira

https://www.instagram.com/p/BcPe7qlAuGcq_bV2ZnkNbhWovILOllDTg7I66I0/?taken-by=krisyayusmira

Masa untuk check out...my review for this hotel is average in terms of cleanliness and maintenance. Kebersihan kurang memuaskan dan persekitaran juga tidak begitu dijaga (not well maintained). However kalau dari aspek lokasi this is a perfect location to feel the Mount Kinabalu and its surroundings. I bet sesiapa yang stay di hotel ni will fall in love with the strategic location plus the breathtaking scenery especially the mountain itself. Lokasi yang sangat hampir dengan Desa Dairy Farm is also an added advantage for this resort. The restaurant also serve various menus from local delicacies, traditional even western cuisine; despite the expensive prices it is still acceptable and justified with the good tastes. 
Reception....check out time

nice art

Selepas check out kami singgah lagi di Desa Dairy Farm sebab nak beli susu lagi dan aiskrim (tak puashati sebab hari sebelumnya kehabisan stok). Tapi story pasal ni aku sambung di entry yang lain yaa tungguuuuu....


To be continued......Baca sambungan di sini https://yus-ain2.blogspot.com/2018/03/throwback-cuti-cuti-kk-december-2017_27.html







No comments:

Post a Comment