Friday, May 1, 2015

Demam

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum.

Demam telah melanda diri ini hisk hisk sedih. Dah nak seminggu aku demam bukan setakat demam saja tapi selesma dan batuk juga. Kali ni memang agak berlainan demam aku ni, tak macam yang biasa-biasa seperti selalu. Sebab itulah aku entrikan dalam blog aku ni. Kononnya demam yang uniklah hohoho. Biasanya kalau aku demam selera makan aku naik 3 kali ganda, kuat makan dan macam-macam aku nak makan. Tapi demam kali ni satu apapun aku tak selera makan kecuali mangga dan aku suka minum air 'manisan' (air merah/ros). Kalau minuman lain semua rasa pahit. Hmmm macam demam berisi pula kan??? Tapi demam kosong jak pun. Alangkah baiknya alangkah bahagianya kalau demam ni demam berisi. Ya Allah kurniakanlah isi pada demamku ini Ya Allah semoga berisi Ya Allah Aamiin Ya Rabbal Alamin. Tak salah berdoa dan mengharapkan rezeki dari Allah siapa tahu betul-betul ada nanti kan kan kan Aamiin Aamiin Aamiin.
Hubby pula berpendapat aku ni demam 'keteguran'. Mungkin ada betulnya juga sebab kitorang dalam proses nak pindah rumah. Rumah yang kitorang nak pindah masuk tu dah 3 tahun kosong. Al-kisahnya hari Jumaat minggu lepas aku dan hubby ke rumah tu waktu malam (lepas Maghrib), tak buat apapun saja tengok-tengok. Keesokannya aku terus demam. Memang masa malam tu waktu di sana aku rasa lain macam tapi aku tak layan sangat perasaan. Jadi ada kemungkinan juga pendapat hubby tu betul.
Dipendekkan cerita, aku ke Hospital hari Isnin baru-baru ni 27 April 2015. Dah tak boleh tahan kepala pening tahap gaban, badan menggigil, batuk-batuk. Nak pergi kerja tak larat memang tak boleh memandu langsung. Aku tahu paling-paling doktor akan bagi ubat batuk dan Panadol hmmm memang sah kena bagi 2 ubat jak ubat batuk dan Panadol. Di rumah berlambak Panadol tapi yang penting dapat cuti rehat 2 hari. Jadi 2 hari tu kerja aku tidur jak sampai sakit-sakit belakang hehehe.
Kalau nak ikutkan aku, hari ni pun nak sambung cuti lagi. Aku masih tak larat nak pergi kerja tapi cuti 2 hari dah habis. Kalau nak cuti lagi kenalah ke hospital balik hmmm tak larat aku. Dahlah kena tunggu lama doktorpun endah tak endah. Kadang-kadang rasa macam malasnya nak pergi hospital kerajaan lebih baik ke private clinic tapi kalau nasib tak baik di klinik swasta pun kena tunggu lama bila ramai patient. Kelebihannya ubat-ubat di private clinic lebih bagus mungkin kerana berbayar jadi kualiti ubatpun lebih baik. Tapi ubat-ubatan di Hospital Kerajaan pun tak kurang bagusnya kalau kena dengan doktor yang serius memeriksa pesakit.
Bukan macam doktor yang check aku 2 hari lepas. ihhhh geram aku, dah lah bila sampai giliran aku dia boleh selamba keluar pergi minum. kita tunggu bagai nak rak dari pagi last-last bila sampai turn kita, doktor pula M.I.A hmmm tak logik betullah kan. Terpaksa aku menunggu lebih setengah jam tunggu doktor tu habis break (rehat). Kalau pesakit yang ada penyakit kronik entah apa yang dah jadi agaknya. Doktor atau pembantu doktor untuk mengganti sementara pun tak ada. Klinik Flu tu dibiarkan macam tu saja. Doktor dengan nurse pun sama semua hilang just like that.....sungguh tak patut kan???? Memanglah doktor dan nurse pun manusia dorangpun pandai lapar, pandai penat, perlu rehat tetapi memang profession mereka untuk berkhidmat kepada masyarakat iaitu pesakit jadi sudah menjadi keutamaan mereka untuk fokus kepada pesakit terlebih dahulu. Sekurang-kurangnya perlulah ada sistem gantian (shift) atau bergilir-gilir mengambil masa rehat. Ini tidak semua pakat ghaib serentak 'Missing in Action' hahahaa.

Ok lah till to date dah seminggu lebih aku demam tau. Panas badan dah turun cuma masih batuk dan selesma. Yang dua ni memang lambat nak sembuh. Sabar jak lah banyak-banyak. Sakit itukan kifarah.  Semoga menjadi pembersih dosa dan segala dosa-dosaku diampunkan Allah S.W.T Aamin Aamiin Aamiin....ehh BTW dah nak seminggu Miss P aku lewat adakah ini suatu petanda rezeki??? I really hope so...hoping for miracle...YES miracle do happen with GOD's will. Please Allah pleaseeeeeeeeeee...I LOVE YOU ALLAH THE ALMIGHTY.


Jangan Lupa Baca THE DAY OF MIRACLE

No comments:

Post a Comment