Monday, June 13, 2016

Menjelang Raya 2016....

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum.

Raya??? Uppsss belum lagi lah ini kan masih bulan Ramadhan, baru 8 Ramadhan dah sibuk nak cerita pasal raya??? apa kes??? hahahaa jangan panik ini bukan kes hilang ingatan atau tersampuk yee. Just nak tulis sikit pasal Raya tahun ni yang bakal menjelang kira-kira 3 minggu dari sekarang. Sebenarnya sebab tak ada modal lain nak cerita. That's why lah gunakan alasan Raya sebagai subjek entri kali ni hehehe.

Well saja aku nak bagitahu yang raya tahun ni sangat special for me and my hubby sebabnya tahun ni kami akan menyambutnya bertiga. Iya bersama dengan putera sulung kami yang lebih kurang seminggu lagi akan berusia 6 bulan. Syukur ke hadrat Allah yang mengurniakan kami zuriat yang selama ini ditunggu-tunggu. Penantian selama 4 tahun mungkin tidaklah terlalu lama (ada yang menunggu belasan tahun) tetapi bagi kami yang dah nak masuk senja ni (mengaku tua hahaha) of course boleh dikategorikan lama.

Jadi motifnya aku nak share pasal semangat aku yang membara berkobar-kobar nak menyambut raya tahun ni. Sebelum start puasa lagi aku dah excited gila hahaha buang tebiat kan!!! Entahlah kenapa perasaan aku sangat happy dan tak sabar nak beraya dengan baby. Kadang-kadang terselit juga fikiran negatif takut-takut kalau berlebihan sangat nanti jadi lain pula nauzubillahminzalikh minta dijauhkan apa-apa yang tak baik.

Excited punya pasal, aku menempah 7 pasang baju melayu untuk baby campur yang dah jahit awal 9 pasang semuanya hahaha mengalahkan babah dan mamanya. Dan sebab excited juga, kitorang dah plan awal nak raya di mana tahun ni. The first 4 days of Raya kami akan beraya di Brunei then for 1 week after that kami akan beraya di kampung aku di Kota Kinabalu Sabah.  Mudah-mudahan semua perancangan akan berjalan lancar, dipermudahkan dan selamat dari apa jua bahaya dan musibah. Mudah-mudahan diberkati Allah, dimurahkan rezeki, dipanjangkan umur Aamiin.

OK dah nak tulis itu je hehehe....nanti dah sambut Raya baru update lagi. Ok byeeee!

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment