Thursday, February 18, 2016

Pindah Rumah Lagi

Bismillahirrahmanirrahim. Assalamualaikum.
 
Ya pindah rumah lagi hehehe. 1 Febuari 2016 kami start menyewa di tempat baru. Alaaa rumah sebelah jak dengan rumah yang kami sewa hari tu. Lebih kurang 9 bulan kami tinggal di rumah yang lama. Kebetulan orang yang menyewa di rumah sebelah ni mendapat bantuan perumahan. Since rumah sebelah ni lebih murah, lebih selesa dan lebih terurus maka kami pun berminat untuk berpindah ke sini. Time ni aku tengah berpantang setelah bersalin pada 22 Disember. Jadi encik suamilah yang terpaksa menguruskan semuanya (packing) sorang-sorang kesian dia. Mujur tuan rumah tu bersetuju untuk bagi kunci rumah pada pertengahan bulan Januari supaya kami dapat menghantar barang sikit-sikit.
 
Barang-barang yang kecil dan ringan hubby hantar sendiri saja. Cuma barang-barang berat seperti kusyen, meja dan almari kami menyewa lori. Walaupun cuma sebelah rumah tetapi memerlukan tenaga untuk mengangkat kalau nak harapkan hubby seorang memang tak boleh. Awalnya deal dengan tuan punya lori, sewa cuma $40 tapi last-last kena bayar $60 sebab 2 kali trip katanya hmmm ada sedikit rasa tak puas hati sebab jaraknya sangat dekat dan barang-barang beratpun tak banyak. Tapi tak apalah anggap saja sebagai sedekah.  29hb Januari tu kami sudah start tinggal di rumah baru sebab semua barang dah habis angkut, Astro pun sudah dipasang.
 
Kemudian pada 31 Januari kami menjemput keluarga datang ke rumah. Hubby bagitahu nak minta tolong angkat barang tapi semua barang dah angkatpun. Hubby just main-main. Sebenarnya untuk lepak-lepak saja tapi adik beradik hubby ingatkan betul-betul jadi dorangpun datang dengan baju T dan seluar pendek ready untuk angkat barang hehehe.
 
 
Sedikit juadah untuk minum petang






Roti John pun ada
 


 
 
Kami menyediakan sedikit hidangan untuk santapan petang. Seronok bersantai ramai-ramai, makan-makan tapi aku tengok jak lah makanpun mesti pilih yang boleh saja sebab masih dalam pantang.
 
Kiranya berbaloi menyewa di rumah baru ni sebab sewanya lebih murah dari rumah sebelah padahal lebih besar, bilikpun lebih banyak, dapur dan ruang utama lebih luas dan yang paling penting tempat parking luas, berbumbung, bersimen dan berpagar. Mungkin rezeki baby Kahfi sebab kitorang memang tengah mencari-cari rumah sewa baru since Oktober. Selepas baby lahir hujung bulan Disember tu terus dapat tahu pasal rumah sebelah ni Alhamdulillah. 

No comments:

Post a Comment