Tuesday, September 13, 2016

Baby Kahfi: Start Berdiri???

Bismilahhirrahmanirrahim. Assalamualaikum.

Keseronokan menjadi ibu memang tidak ada bandingannya. Rasa bahagia sepanjang masa bila berada bersama baby. Lebih-lebih lagi anak pertama dan lebih-lebih lagi setelah beberapa tahun lamanya menunggu kedatangan si kecil ini. Kalau boleh setiap perkembangan si kecil ingin aku abadikan di blog ini sebagai kenang-kenangan untuk dibaca dan dilihat kembali dimasa depan. Baby Kahfi anak bertuah mama, good boy, anak yang pintar, yang bijak, yang taat pada ibu bapa, yang soleh dan beriman pada Allah Aamiin...doakan...doakan...doakan...dan selalu doakan semoga Allah memberkati Aamiin.

Sudah 8 bulan berlalu sejak baby Kahfi dilahirkan. Í am overwhelming with joy and happiness. Ini semua rezeki dan rahmat dari Allah. Juga satu amanah yang bersama-samanya ada satu tanggungjawab yang berat yakni untuk mendidiknya menjadi hamba Allah yang soleh, yang beriman dan beramal dijalan Allah. Cepatnya masa berlalu. Baby Kahfi kini berusia 8 bulan menghampiri 9 bulan dalam seminggu lagi. Allahuakbar Maha Suci Allah tiada bandingannya dengan segala sesuatu apapun hanya Allah yang Maha Besar, Maha Esa, Maha Berkuasa. Terima kasih Allah diatas rezeki zuriat ini.

Baby Kahfi start berdiri sendiri pada 4/09/2016. Semuanya berlaku dengan pantas tahu-tahu saja dia sudah berdiri di dalam katilnya sambal memegang hujung katil. Waktu tu aku ke dapur sebentar untuk membuat minuman. Masuk kembali ke ruang tamu terkejut besar aku tengok dia berdiri. Dengan cepat aku berlari untuk menyambutnya takut dia jatuh kebawah tetapi dia dengan sendiri merendahkan badannya kebawah dan duduk seperti biasa. Wahhhh seronoknya perasaan waktu ni. Aku sempat ambil gambar dan wassapkan pada hubby yang kebetulan keluar memancing ke laut.

Start berdiri 4/09/2016 - wassap this pic to hubby (hubby so happy)

Tak cukup dengan itu, aku menunggu baby berdiri lagi konon-konon nak rakam aksi dia berdiri tu tapi hampa cos baby cuma bermain berguling-guling atas katilnya. Hmmmm jenuhlah mama menunggu sehinggalah dia habis mandi, bersalin baju dan makan. Tapi Finally dapat juga aku rakam aksi dia berdiri tu hehehe (happy me)....


Bulan September ni banyak perkembangan baby Kahfi. Selain mulai belajar berdiri, dia juga sudah mulai tumbuh gigi. Sebelumnya, baby Kahfi mula meniarap ketika berusia 3 bulan dan mula merangkak pada usia 6 bulan.

1st time tiarap - 31/03/2016

3 months old

6 bulan - sudah pandai merangkak

No comments:

Post a Comment